telegram
instagram
whatsapp

گروه آموزشی ارتباطات پیشگام در برگزاری دوره‌های تخصصی زبان ایتالیایی

 در اخبار و ستارگان

پوستر تصاویر متفاوت از کشور ایتالیا
زبان ایتالیایی زبانی معتبر و کاربردی در دنیای امروز است. در این بخش برجسته‌ترین ویژگی‌های این زبان را بررسی خواهیم کرد.

  • ایتالیایی یکی از هفت زبان بین المللی رایج است.
  • این زبان آهنگین جز زبان‌های رومی به شمار می رود.
  • تاریخ و فرهنگ غنی و کهن ایتالیا این کشور را متمایز می‌سازد.
  • کشور ایتالیا و بخشی از کشور سوئیس به طور رسمی به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند.
  • زبان ایتالیایی در دنیای ادبیات، هنر، موسیقی، سینما و حتی کسب و کار حائز اهمیتی ویژه است.
  • یادگیری زبان ایتالیایی برای افرادی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند بسیار مهم است. در این مقاله به یادگیری و نحوه‌ی آموزش این زبان می‌پردازیم.

    چرا باید ایتالیایی بیاموزیم؟
    یادگیری زبان ایتالیایی مزایای بسیار زیادی دارد. دستور زبان ایتالیایی منظم و منطقی است و همچنین واژگانی بسیار زیبا و گوش‌نواز دارد. تسلط کامل به این زبان موجب می‌شود به راحتی سایر زبان‌های رومی از جمله فرانسوی، اسپانیایی، و پرتغالی را یاد بگیرید.
    زبان ایتالیایی برای کسانی که به دنبال مهاجرت به کشور ایتالیا هستند امری ضروری است. تسلط کافی به زبان ایتالیایی فرصت‌های تحصیلی و شغلی ویژه‌ای را برای شما ایجاد می‌کند. در نتیجه اگر قصد کار و یا تحصیل در این کشور را دارید، یادگیری این زبان برای شما ضرورت خواهد داشت.
    علاوه بر موارد نام برده، ایتالیا مهد فرهنگ و تمدنی غنی است که آشنایی با آن از طریق مطالعه‌ی زبان ایتالیایی بسیار لذت‌بخش خواهد بود. هنر، ادبیات، موسیقی، غذا و معماری ایتالیا در جهان شناخته شده هستند و زبان ایتالیایی باعث می‌شود از نزدیک در معرض آن‌ها قرار بگیرید.
    همچنین ایتالیا مقصدی بسیار محبوب برای گردشگری است. یادگیری زبان ایتالیایی به شما کمک می‌کند تا تجربه سفرتان به این کشور بسیار دلپذیر‌تر شود؛ چراکه می‌توانید به آسانی با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و با آداب و رسوم آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

    جلد 1 تا 6 کتاب NUOVO ESPRESSO

    منبع آموزشی زبان ایتالیایی
    منبع آموزشی زبان ایتالیایی گروه آموزشی ارتباطات، مجموعه کتاب‌های آموزشیNUOVO ESPRESSO است که منبعی معتبر و پرطرفدار برای آموزش زبان ایتالیایی به غیرفارسی‌زبانان محسوب می‌شود. این مجموعه شامل کتاب‌ درسی، کتاب‌کار، سی‌دی‌ صوتی، فیلم‌ آموزشی و همچنین نرم‌افزارهای کاربردی است که برای یادگیری زبان ایتالیایی در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته طراحی شده‌اند.
    این مجموعه مهارت‌های چهارگانه زبان (شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن) را به صورت جامع مورد پوشش می‌دهد که با تمرین‌ها و تکالیف آموزشی متنوع و جذاب زبان آموز را مشتاق ادامه یادگیری این زبان می‌کند. دوره‌های زبان ایتالیایی در گروه آموزشی ارتباطات به صورت کاربردی، تعاملی و با تاکیدی ویژه بر مکالمه برگزار می‌شود. اساتید باتجربه با توجه به سابقه‌ی زندگی در این کشور از تمام ظرفیت‌های منابع آموزشی بهره می‌برند و علاوه بر آموزش نکات دستوری و واژگان، مهارت‌های ارتباطی را به خوبی آموزش می‌دهند تا فراگیران بتوانند بر مکالمات روزمره مسلط باشند.

    دوره های سطح مقدماتی A1
    دوره‌های آموزش زبان ایتالیایی سطح مقدماتی A1 متشکل از دورههایItalian 1 وItalian 2 است که به صورت متوالی و مكمل، آمادگی برای ورود به سطوح بالاتر را آماده می‌سازند.
    هدف اصلی دوره‌یItalian 1 آشنایی اولیه با الفبای ایتالیایی، واژگان پایه و دستور زبان اولیه است. زبان‌آموزان در این دوره سلام و احوال‌پرسی، معرفی خود و دیگران، اعداد، رنگ‌ها و سایر مفاهیم پایه را فرا می‌گیرند. پس از اتمام این دوره، زبان‌آموز می‌تواند مكالمات ساده روزمره را به خوبی درک کند.
    پس از این دوره در سطح Italian 2، تقویت و تثبیت یادگیری‌های قبلی مورد توجه قرار می‌گیرد. تمرکز اصلی این دوره بر واژگان تخصصی‌تر، ساختارهای دستوری پیچیده‌تر، و الگوهای مکالمه است. علاوه بر این موارد بر تلفظ و لهجه ایتالیایی تاکید می‌شود. پس از پایان این دوره، زبان‌آموز تسلطی کافی برای برقراری ارتباطات اجتماعی خود خواهد داشت.

    دوره های سطح پیش متوسط A2
    دوره‌های آموزش زبان ایتالیایی سطح پیش ‌متوسطA2 شامل دوره‌های مكمل Italian 3 و Italian 4 است که پس از اتمام سطح مقدماتی، برگزار می‌شود.
    هدف اصلی دوره‌ی Italian 3 توسعه مهارت‌های ارتباطی است. در این سطح، الگوها و ساختارهای دستوری پیشرفته‌تر و همچنین واژگان تخصصی‌تر برای برقراری ارتباطات روزمره و تعاملات اجتماعی آموزش داده می‌شود. افزون بر این موارد، تلفظ و لهجه تقویت می‌شود و مهارت‌های گفتاری و شنیداری ارتقا می‌یابد.
    پس از آن، دوره Italian 4 با تاکید بر نگارش درکنار مکالمه، آموخته‌های قبلی را تثبیت می‌کند. مهارت‌ خواندن، درک مطلب، نوشتن متون ساده و برقراری ارتباط شفاهی تقویت می‌شود تا شرایط لازم برای ورود به سطوح بالاتر فراهم شود. زبان‌آموزان پس از پایان این دو دوره می‌توانند به راحتی ارتباطات روزمره و اجتماعی خود را به زبان ایتالیایی برقرار کند.

    دوره های سطح متوسط B1
    دوره‌های آموزش زبان ایتالیایی سطح متوسطB1 متشکل از دوره‌هایItalian 5 وItalian 6 است. دوره‌یItalian 5 توانایی برقراری ارتباطات پیچیده‌تر را ارتقاع می‌دهد. این دوره شامل واژگان تخصصی، الگوهای دستوری پیشرفته و اصطلاحات کاربردی بیشتری است که بر تقویت مهارت‌های خواندن، شنیداری و مکالمه در زمینه‌های تخصصی گوناگون تمرکز دارد.
    سپس در دورهItalian 6 زمینه برای استقلال در گفت‌وگو با تاکید بر نگارش و مکالمات پیچیده، میسر می‌شود. زبان‌آموز با اتمام این دو دوره می‌تواند در اکثر مکالمات و موقعیت‌های اجتماعی به زبان ایتالیایی تعامل داشته باشد.

    دوره های سطح فوق متوسط B2
    دوره‌های زبان ایتالیایی گروه آموزشی ارتباطات در سطح B2، شامل سه دوره‌ی تخصصی و چالش‌برانگیز Italian 7، Italian 8 وItalian 9 است. در سطح Italian 7، زبان‌آموز با الگوهای دستوری دشوار، اصطلاحات ریزبینانه و ضرب‌المثل‌های کاربردی آشنا می‌شود. در این دوره تمامی مهارت‌های چهارگانه به سطوح تخصصی‌تر و کاربردی‌تری ارتقاء می‌یابد و زبان‌آموز به سخنوری ماهر تبدیل می‌شود.
    در دوره‌هایItalian 8 و Italian 9، دایره لغات توسعه می یابد، مهارت‌های گفتاری تقویت می‌شود و متون متنوع پوشش داده می‌شود. در نتیجه، زبان‌آموز به سطحی از مهارت زبانی می‌رسد که مطالب پیچیده را درک کند، در هر سطحی ارتباط برقرار کند و در مکالمات تخصصی شرکت کند.

    لوگوی آزمون CELI روی پرچم ایتالیا

    آمادگی آزمون زبان ایتالیایی
    آزمون CELI به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین شیوه‌های ارزیابی‌ مهارت زبان ایتالیایی در دنیا شناخته می‌شود. شرکت در این آزمون فرصتی استثنایی برای دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به این زبان است تا توانایی‌های خود را در یک چارچوب بین‌المللی بسنجند. دانشگاه پروجای ایتالیا طراح آزمون CELI است که در سنجش مهارت‌های چهارگانه‌ی زبان دقت و استاندارد بالایی را ارائه می‌دهد.
    شرکت در این آزمون نقطه‌ی قوتی برای رقابت در حوزه‌های تحصیلی و حرفه‌ای شرکت‌کنندگان به شمار می‌رود و از سوی دیگر فرصت‌های تحصیلی و شغلی در ایتالیا و دیگر کشورهای جهان را در اختیار شما قرار می‌دهد. گروه آموزشی ارتباطات با برگزاری دور‌های آمادگی این آزمون در شعبه‌ی گوهردشت، زبان‌‌آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های زبانی خود را در سطح بین‌المللی به اثبات برسانند و در مسیر تحقق اهداف تحصیلی و حرفه‌ای خود قدم بردارند. آمادگی و شرکت در این آزمون تجربه‌ای ارزشمند در یادگیری و پیشرفت زبانی به شمار می‌رود.

    مهاجرت آسان به ایتالیا با دورها‌ی آموزش زبان ایتالیایی
    مهاجرت به ایتالیا آرزوی افراد بیشماری است. جاذبه‌های گردشگری، زیبایی‌های طبیعی، فرصت‌های شغلی و تحصیلی مناسب و کیفیت بالای زندگی تقاضای مهاجرت به این کشور را روز به روز افزایش می‌دهد. یادگیری زبان ایتالیایی، مهم‌ترین گام برای مهاجرتی موفقیت‌آمیز است. دوره‌های زبان ایتالیایی گروه آموزشی ارتباطات بهترین گزینه برای فراگیری این زبان است.
    دوره‌های آموزشی گروه آموزشی ارتباطات در سطوح مبتدی تا پیشرفته برگزار می‌شود. اساتید مجرب با استفاده از منابع آموزشی جامع و معتبر، تمامی جنبه‌های زبان شامل مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن را به صورت عملی آموزش می‌دهند. کلاس‌ها به صورت تعاملی و گروهی برگزار می‌شوند تا با شبیه‌سازی محیط به کشور ایتالیا یادگیری آسان‌تر صورت گیرد. با گذراندن دوره‌های فشرده، افرادی که قصد مهاجرت دارند ظرف مدتی کوتاه به سطح زبانی لازم برای کار، ادامه تحصیل و زندگی در ایتالیا دست پیدا می‌کنند. شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون و کسب مدرک بین‌المللی زبان ایتالیایی نیز به مهاجران فرآیند مهاجرت را تسهیل می‌کند.

    سخن پایانی
    زبان ایتالیایی جذاب و غنی از فرهنگ است. یادگیری این زبان موجب می‌شود با تمدنی با شکوه و تأثیرگذار آشنا شوید. با شرکت در دوره‌های جامع زبان ایتالیایی در گروه آموزشی ارتباطات فرصتی طلایی برای دستیابی به افق‌های تازه برای آینده خود به دست می‌آورید. برای شرکت در دوره‌ها کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا توضیحات تکمیلی به شما ارائه شود.

    متقاضیان محترم جهت اخذ مشاوره و تعیین سطح رایگان می‌توانند با مراکز گروه آموزشی ارتباطات تماس حاصل فرمایند.

      سوالات متداول
      آیا قبل از شروع دوره‌های آموزش زبان ایتالیایی، سطح زبانی‌ام سنجیده می‌شود؟
      بله، پیش از شروع دوره، آزمون تعیین سطح از زبان‌آموزان به صورت رایگان گرفته می‌شود تا کلاس متناسب سطحشان باشد و سریع‌تر پیشرفت کنند.
      آیا برای مهارت‌های خاص مانند مکالمه می‌توان جدا ثبت‌نام کرد؟
      خیر، دوره‌ها به صورت جامع طراحی شده‌اند تا در برگیرنده‌ی همه مهارت‌های زبانی باشند. زیرا یادگیری همه‌جانبه نتایج بهتری را در سطح زبانی رقم خواهد زد.
      چه پیش‌نیازی برای شرکت در دوره‌ها نیاز است؟
      داشتن انگیزه و علاقه به یادگیری زبان ایتالیایی تنها موارد موردنیاز هستند. افراد بدون مطالعه‌ی قبلی در این زمینه نیز می‌توانند از سطح مبتدی در دوره‌ها شرکت کنند.