telegram
instagram
whatsapp

آموزش زبان ژاپنی در کرج

 در اخبار و ستارگان

 

زبان ژاپنی (日本語 نیهونگو؟) زبان ملی ژاپن و ژاپنی‌ها است که توسط حدود ۱۲۸ میلیون نفر گویشور به صورت بومی گفتگو می‌شود. ژاپنی به خانواده زبان‌های ژاپنی یا ژاپنی-ریوکیویی وابستگی دارد. تلاش‌های فراوانی برای پیوند زبان‌های ژاپنی با دیگر خانواده‌های زبانی همانند زبان‌های آینو، آستروآسیایی، کره‌ای و آلتایی که امروزه اعتبار خود را از دست داده‌است، انجام شده اما هیچ‌یک از این پیشنهادها در میان مراجع پذیرش گسترده‌ای نداشته‌اند.
اطلاعات کمی در مورد این زبان پیش از تاریخ یا زمانی که برای نخستین بار در ژاپن پدیدار شد، در دست است. اسناد چینی مربوط به سده سوم پس از میلاد، چند واژه ژاپنی را ثبت کردند، اما متون قابل توجه ژاپنی قدیمی در سده هشتم پدیدار شدند. از زمان هی‌آن (۷۹۴–۱۱۸۵)، این زبان هجوم گسترده واژگان چینی را به خود دید که بر واج‌ شناسی  ژاپنی  تأثیر گذاشت. ژاپنی نوع  پسین (۱۱۸۵–۱۶۰۰) شاهد تغییرات دستوری گسترده و اولین ظهور وام‌واژه‌های اروپایی بود. پایه گویش معیار ژاپنی از منطقه کانسای به منطقه ادو (توکیو امروزی) در دوره ژاپنی  پس از پایان انزوای خودخواسته ژاپن در سال ۱۸۵۳، سیل کلمات زبان‌های اروپایی به ژاپنی وارد شد و واژگان با ریشه انگلیسی زیاد  شدند .
زبان ژاپنی یک زبان  با آواشناسی نسبی   است ترتیب واژگان معمولاً نهاد .مفعول.فعل با وندهایی است که نقش دستوری  واژگان را مشخص می‌کنند. وندهای پایانی جمله برای افزودن تأثیر عاطفی یا تأکیدی یا پرسش استفاده می‌شوند. اسم‌ها جنسیت و حرف تعریف ندارند . فعل‌ها فقط برای زمان و جهت صرف می‌شوند و با شخص تغییری در صرف  نمی‌کنند. صفت‌های ژاپنی نیز صرف می‌شوند.
بخش  نوشتار این زبان ،  معروف به کانچی  (漢字) را با دو خط هجانگار منحصر به فرد که از حروف چینی پیچیده‌تر مشتق شده‌اند یعنی هیراگانا (ひらがな یا 平仮名) و کاتاکانا (カタカナ یا 片仮名)، ترکیب می‌کند. خط لاتین (ローマ字) نیز به صورت محدود (مانند واژگان اختصاری وارداتی) در نوشتار ژاپنی استفاده می‌شود. سامانه اعداد عمدتاً از اعداد عربی و همچنین از اعداد سنتی سنتی چینی استفاده می‌کند.

از الفبای کاتاکانا برای نوشتن کلمات وارد شده به ژاپنی از انگلیسی و دیگر زبان‌ها استفاده می‌شود؛ برخی از حروف هیراگانا با کاتاکانا یکی است. زبان ژاپنی دارای 71 حرف است.

آیا یادگیری ژاپنی سخت است؟
اگر از دیدگاه زبانشناسی نگاه کنید، ژاپنی یکی از آسان‌ترین زبان ها برای یادگیری توسط یک فرد مبتدی است. سیستم تلفظ آسانی دارد و به جز چند مورد، رویهم رفته قوانین گرامری واضحی دارد. محدودیت‌های مربوط به ساختار جمله نیز کم هستند.

تحصیل در ژاپن و مهاجرت تحصیلی به ژاپن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر بیش از 13 دانشگاه در ژاپن برنامه های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می کنند که می توان گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال یادگیری زبان سوم نیستند.

با برنامه هایی که دولت این کشور برای جذب دانشجو از دیگر کشورها در نظر گرفته شرایط تحصیل در ژاپن را آسان تر از قبل کرده است.
راه و روش های مختلفی برای تحصیل و مهاجرت به ژاپن وجود دارد و یکی از این روش ها گرفتن بورسیه تحصیلی در ژاپن می باشد که در ادامه در خصوص آن توضیحات بیشتری ارائه می کنیم.

مدارس ژاپن دارای استانداردهای آموزشی بسیار بالا و در میان رهبران جهان در دولت از هنر و تکنولوژی و پژوهش هستند. علاوه بر این به فراست فنی، دانشگاه ژاپن نیز بسیار در دیگر رشته های دانشگاهی مانند علوم سیاسی در نظر گرفته. سیزده دانشگاه در حال حاضر برنامه های به زبان انگلیسی تدریس ارائه دهد.
درب های ژاپن به دانشجویان بین المللی بسیار باز است. بیش از 130000 نفر از دانش آموزان خارجی در هر سال در کشور ژاپن تحصیل می کنند.
ژاپن قصد دارد به بیش از تعداد دانشجویان بین المللی بیشتری تا سال 2022 در بخش با ارائه برنامه های بیشتر تا محصلان به زبان انگلیسی دراین کشور 2 برابر شود.
تحصیل در ژاپن روز به روز آسان تر میشود. طرق و روش های زیادی برای تحصیل و مهاجرت وجود دارد و یکی از این روش ها گرفتن بورس تحصیلی می باشد. تحصیل ابتدایی در کشور ژاپن از 6 سالگی شروع می شود و در پایان دوره 12 ساله تحصیلات همراه با پیش دانشگاهی اخذ می گردد.
ژاپن همواره یکی از برترین کشورها در حوزه آی تی بوده است این کشور یکی از کشور های آسیایی است که در شرق این قاره واقع شده است. تحصیل در ژاپن با امکانات تحصیلی بسیار مناسب این کشور می تواند یکی از بهترین گزینه های تحصیلی خارج از کشور باشد. کشور ژاپن با بیش از 150 هزار دانشجو بین المللی همواره یکی از یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی می باشد.

تحصیل در ژاپن
تحصیل در مدارس ژاپن همواره یکی از مقاصد اصلی بسیاری از افراد از سراسر دنیا بوده است به دلیل سیستم آموزشی بسیار عالی که در کشور ژاپن وجود دارد بسیاری از افراد هستند که علاقه مند به تحصیل در ژاپن هستند.
تحصیلات دوره ابتدایی در کشور ژاپن از سن 6 سالگی آغاز می شود و دانش آموزان این مقطع باید دروس پایه را فرا بگیرند.
پس از به اتمام رسیدن این دوره تحصیلی که دقیقا 6 سال به طول می انجام دانش آموزان می توانند وارد دبیرستان های این کشور شوند تحصیل در دبیرستان های ژاپن نیز به دو دوره سه ساله تقسیم می شود که تحصیل در ابتدایی و دوره اول دبیرستان اجباری می باشد.
به طور کلی تحصیل در مدارس ژآپن یک دوره 9 ساله می باشد. تحصیل در مدارس ژاپن معمولا به زبان ژاپنی ارائه می شود ولی در کنار دروس ارائه شده نیز زبان انگلیسی آموزش داده می شود.

معروف ترین و بهترین غذاهای ژاپنی
تمپورا (Tempura)
انواع نودل (Noodles)
سوشی (Sushi)
سوکیاکی (Sukiyaki)
اوکونومی‌یاکی (Okonomiyaki)
تپپان‌یاکی (Teppanyaki)
رامن (Ramen)
یاکیتوری (Yakitori)

 

بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟
کوه فوجی
کاخ امپراتوری
موزه یادبود صلح هیروشیما
قلعه شوری
چهارراه شیبویا
پارک میمون‌های برفی
جنگل بامبو آراشیاما
دیزنی‌لند توکیو
قلعه اوساکا
پارک ملی چوبو سانگاکو
معبد آتسوتا
پارک نارا
معبد پاگودای چوریتو

 

 

برای شرکت در دوره های اموزش زبان ژاپنی  به نزدیک ترین شعبه محل زندگی خود مراجعه کنید.

شعبه تهران مرکز انلاین : 09907210197
شعبه کرج : 09907210193
شعبه گوهردشت :09907210192
شعبه عظیمیه:09907210194