telegram
instagram
whatsapp

زبان کره ای و معرفی کتاب های آموزشی

 در اخبار و ستارگان

 

زبان کره‌ای (کره جنوبی: 한국어، هانگوگئو ; کره شمالی: 조선말، چوسونمال) یک زبان طبیعی از خانواده زبانی زبان‌های کره‌ای است و زبان مادری حدود ۸۰ میلیون نفر مردم کره‌ای‌تبار و زبان رسمی و ملی هر دو کشور کره شمالی و کره جنوبی (از نظر جغرافیایی کره) است. فراتر از کره، این زبان به عنوان یک زبان اقلیت در بخش‌هایی از چین، یعنی استان جی‌لین، و به‌طور خاص ولایت یانبیان و شهرستان چانگ‌بای شناخته می‌شود. همچنین کره‌ای‌های ساخالین در بخش‌هایی از ساخالین، جزیره روسی در شمال ژاپن، و کره‌ای‌های مهاجر در بخش‌هایی از آسیای میانه نیز بدان سخن می‌گویند. این زبان دارای چند خویشاوند منقرض‌شده‌است که همراه با زبان ججویی جزیره ججو و خود کره‌ای – خانواده فشرده زبان‌های کره‌ای را تشکیل می‌دهند. با این حال، ججویی و کره‌ای با یکدیگر قابل درک متقابل نیستند. میهن زبانی کره‌ای جایی در شمال شرقی چین امروزی است. سلسله مراتب جامعه کره منجر به اینجاد سامانه‌ای از سطوح گفتاری و عنوان‌های افتخاری می‌شود که نشان‌دهنده میزان رسمی بودن هر موقعیت است.
زبان کره‌ای نوین به خط کره‌ای (한글 در کره جنوبی، 조선글 در کره شمالی) نوشته می‌شود، سامانه‌ای که در سده پانزدهم برای این منظور توسعه یافت، اگرچه در سده بیستم به خط اصلی تبدیل شد. این خط از ۲۴ حرف اصلی (جامو) و ۲۷ حرف پیچیده که از حروف پایه تشکیل شده‌اند، استفاده می‌کند. کره‌ای هنگامی که برای نخستین بار در متون تاریخی ثبت شد، تنها یک زبان گفتاری بود. در آن دوره همه آثار مکتوب کره به زبان چینی کلاسیک نگهداری می‌شدند، که هیچ‌گاه برای کسی که فقط کره‌ای می‌دانست، قابل درک نبوده‌است. بعدها، نویسه‌های چینی اقتباسی برای کره‌ای، هانجا (漢字)، برای نوشتن این زبان در بیشتر تاریخ کره مورد استفاده قرار گرفت و هنوز هم به میزان محدودی در کره جنوبی، به ویژه در علوم انسانی و مطالعه متون تاریخی استفاده می‌شود.

از آغاز سده بیست و یکم، جنبه‌هایی از فرهنگ کره‌ای از طریق جهانی شدن و صادرات فرهنگی به کشورهای دیگر گسترش یافته‌است. به این ترتیب، علاقه به فراگیری زبان کره‌ای (به عنوان یک زبان خارجی) با اتحادهای طولانی مدت، مشارکت نظامی و دیپلماسی کره‌ها با دیگر کشورها از زمان پایان جنگ جهانی دوم و جنگ کره ایجاد شده‌است. کره‌ای در کنار زبان‌هایی مانند چینی و عربی در بالاترین میزان سختی برای انگلیسی‌زبانان توسط وزارت دفاع ایالات متحده قرار دارد.

معرفی ویژگی های زبان کره ای

-ترتیب کلمات. ترتیب کلمات در زبان کره ای مخصوصا برای انگلیسی زبان ها و بعضی از زبان ها در کشورهای اروپایی، بسیار سخت است. فعل ها در انتهای جمله قرار می گیرند، حرف اضافه کاملا جای دیگری قرار دارد و … . که البته یادگیری ترتیبشان بسیار سخت است.

-تلفظ. زبان کره ای قوانین پیچیده ای برای تلفظ دارد.

-شکل های انتهای فعل.
انتهای یک فعل در زبان کره ای شکل های مختلفی دارد که بستگی به متن و موضوع خواهد داشت. ㅂ니다/습니다 انتهای یک فعل برای موقعیت رسمی است، 아/어요 برای صحبت های محاوره و غیر رسمی است، (ㄴ/는)다 برای نوشتار است

-جملات احترام آمیز.
حتی اگر در واژگان و ساختار زبان کره ای تبحر هم داشته باشید، ممکن است که به طور مداوم به دلیل استفاده نکردن از سیستم زبانی احترام آمیز در زبان کره ای در بین افراد بومی این کشور خجالت زده شوید. این یک بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ کره ای است
-زبان محاوره ای. شاید به جایی برسید که همه جملات کره ای مورد نیاز را کاملا عالی حفظ باشید اما زمانی که به کشور کره سفر می کنید، نتوانید به خوبی مکالمه داشته باشید.

گرامر زبان کره ای با انگلیسی و فارسی متفاوت است که آن را سخت می سازد اما از بسیاری از جهات هم ساده تر است. مثلا صرف فعل شخص مانند (“she walks” vs. “I walk“)) وجود ندارد، همچنین موارد جداگانه نیز برای صرف کلمات(“I” vs. “me”) وجود ندارد .

-علامت گذاری که نسبتا شبیه گذاری زبان های غربی است: مطمئنا تفاوت های گرامری همه چیز را بهم می ریزد اما حداقل سمبل ها ( برای بیشتر بخش ها ) یکسان هستند.

 

-دیکته راحت: مطمئنا دیکته کره ای به اندازه اسپانیایی راحت نیست، اما قطعا راحت تر از انگلیسی است.

 

-ترکیب زیاد انگلیسی با این زبان: البته این چیزی است که فقط شنیده ایم و مطمئن نیستیم که بتوان قید ” زیاد ” را در این مورد به کار برد یا خیر. اما خوشبختانه واژه های یکسانی با انگلیسی مثل taxi یا hotel در این زبان وجود دارد.

 

 

این زبان شامل سه سطح مقدماتی ،متوسطه و پیشرفته میباشد

در ادامه به معرفی کتاب هایی که در موسسه ارتباطات تدریس می‌شود خواهیم پرداخت

 کرین فور بگینرز | کتاب چهار مهارت کره ای 

Korean for Beginners 
کتابspeaking Korean for Beginners یکی از بهترین منابعی است که برای زبان‌آموزانی که در حال یادگیری زبان کره‌ای هستند، پیشنهاد می‌شود. این کتاب شامل ۲۰ درس است که به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا با اصطلاحات روزمره و درک مهارت‌های صحبت کردن، شنیداری و نوشتاری به زبان کره‌ای، آشنا شوند.
در هر درس، علاوه بر موارد گرامری، واژگان، اصطلاحات و عبارات جدید نیز به زبان‌آموزان آموزش داده شده‌اند. این کتاب با استفاده از روشی تدریسی ساده و مستقیم، به زبان‌آموزان اجازه می‌دهد تا با زبان کره‌ای در موقعیت‌های مختلف روزمره، برخورد کنند و توانایی چت کردن با دوستان کره‌ای و یا برقراری ارتباط با کسانی که از زبان کره‌ای استفاده می‌کنند را به دست آورند.

کتاب زبان کره ای Writing Korean for Beginners، یک کتاب آموزشی است که به دانش‌آموزان مبتدی که میخواهند شروع به یادگیری زبان کره‌ای و نحوه نوشتن آن کنند، کمک می کند. این کتاب حاوی تمرینات و فعالیت‌هایی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا نحوه نوشتن در زبان کره‌ای را کامل فرا بگیرند.

این کتاب ابتدا با مباحث پایه‌ای زبان کره‌ای آشنا می‌کند، مانند نحوه نوشتن حروف الفبای کره‌ای و تلفظ آنها. سپس به مبحث نوشتن جملات ساده و پیچیده در زبان کره‌ای می‌پردازد. این کتاب همچنین عبارت‌های رایج را در زبان کره‌ای به همراه نمونه‌های واقعی آموزش می‌دهد که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا در مواقع مختلف استفاده کنند.

از ویژگی‌های دیگر این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– تمرین‌های پرکاربرد: کتاب Writing Korean for Beginners شامل تمرین‌های پرکاربردی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با نحوه استفاده از زبان کره‌ای در نوشته‌های اولیه خود آشنا شوند.
– راهنمایی‌های جامع: این کتاب حاوی راهنمایی‌های جامعی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا از قواعد گرامری، رعایت کردن ترتیب کلمات و استفاده از عبارات رایج در زبان کره‌ای آگاه شوند

.
کتاب Reading Korean for Beginners یکی از منابع مفیدی است که برای زبان‌آموزانی که در حال یادگیری زبان کره‌ای هستند، توصیه می‌شود. این کتاب شامل مطالبی است که به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا با خواندن و فهمیدن متون ساده به زبان کره‌ای، توانایی خود در این زمینه را بهبود بخشند.

این کتاب شامل ۱۴ درس است که هر درس در مورد یک موضوع خاص مثل خانواده، اماکن، مدرسه و غیره صحبت می‌کند. هر درس شامل توضیحات در مورد واژگان و مفاهیم، داستان‌های کوتاه، تمرین‌های فهمیدن مطلب و تمرین‌های درک خواندنی است.

موسسه زبان‌ ارتباطات اولین برگزارکننده دوره های زبان کره ای در تهران و کرج به صورت حضوری و آنلاین میباشد .در صورت تمایل به شرکت در این دوره ها با مراکز ما در تماس باشید .