telegram
instagram
whatsapp

لغات ضروری، موضوعات پرتکرار و کالوکیشن های پرتکرار آیلتس

 در اخبار و ستارگان

لغات ضروری، موضوعات پرتکرار و کالوکیشن لغات پرتکرار

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های دنیا برای ارزیابی مهارت‌های زبانی افراد به شمار می‌رود. از همین رو، یادگیری لغات ضروری و پرکاربرد برای موفقیت در آزمون آیلتس و کسب نمره‌ای قابل‌قبول اهمیت بسیار بالایی دارد. در آزمون آیلتس بخش مجزایی برای سنجش واژگان انگلیسی در نظر گرفته نشده است، اما استفاده صحیح از لغات بر بالا بردن نمره هر یک از بخش‌ها تأثیرگذار است. در نتیجه، افزایش دامنه‌ی لغات آیلتس ضروری است. منابع آموزشی و کمک‌آموزشی بی‌شماری در این زمینه وجود دارد. در این مطلب فهرستی از واژگان ضروری آیلتس با ترجمه‌ی فارسی ارائه می‌دهیم، به موضوعات پرتکرار آزمون آیلتس اشاره می‌کنیم و در آخر نیز به سؤالات رایج درباره واژگان آیلتس پاسخ خواهیم داد.

لغات ضروری آزمون آیلتس

پیش از هر چیز، باید بدانید که ۲۵ درصد از نمره شما در بخش‌های مکالمه «Speaking» و یا نوشتاری «Writing» آیلتس به واژگان اختصاص می‌یابد. تعداد و سطح واژگانی که هنگام صحبت کردن و نوشتن به کار می‌برید بر نمره نهایی شما تأثیر چشمگیری خواهد داشت. درنتیجه، نوع واژگانی که به کار می‌برید باید در سطحی باشد که به نتیجه‌ای مطلوب در آزمون دست پیدا کنید.
در ادامه، با توجه به موضوعات پرتکرار آیلتس فهرستی از واژگان ضروی آیلتس با ترجمه فارسی ارائه می‌دهیم.

جدول لغات ضروری 1

لغات ضروری 2

موضوعات پرتکرار آزمون، ضرورت یادگیری لغات آیلتس را بهتر مشخص می‌کند. به عنوان مثال، یادگیری واژگانی که مربوط به محیط زیست هستند، زبان‌آموز را قادر می‌سازد تا از دایره‌ی واژگانی درستی استفاده کند و سطح دانش زبان انگلیسی خود را به خوبی نمایش دهد.

موضوعات پرتکرار آزمون آیلتس

موضوعات آزمون آیلتس دسته‌بندی می‌شوند و به صورت تکراری در بسیاری از آزمون‌ها به کار می‌روند. بر همین اساس، همواره منابعی به بازار عرضه می‌شود که شامل فهرست لغات پرتکرار و کاربردی است. این واژگان ضروری در بخش‌های مکالمه «Speaking» و یا نوشتاری «Writing» ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد. لازم به ذکر است، برای درک بهتر مطالب در بخش‌های شنیداری«Listening» و خواندن«Reading» نیز این واژگان بسیار حائز اهمیت هستند.
بنابراین، آشنایی کافی با کلمات مرتبط هر کدام از موضوعات و استفاده از کلمات مهم و پرکاربرد در بخش‌های مکالمه و نوشتاری‌، نتیجه‌ای مطلوب و نمره‌ای قابل‌قبول به همراه خواهد داشت. موضوعات پرتکرار آزمون آیلتس به دو بخش تقسیم می‌شوند: موضوعات پرتکرار در بخش‌های «Writing» و «Speaking».

موضوعات پرتکرار بخش های مکالمه و نوشتاری آزمون آیلتس

کالوکیشن واژگان پرتکرار آزمون آیلتس

به ترکیب دو یا چند کلمه که با هم و در کنار هم به کار می‌روند همایند یا کالوکیشن «Collocation» می‌گویند. اگر بر واژگان ضروری آیلتس تسلط کافی داشته باشیم اما درست ندانیم از آن‌ها همراه با چه لغات دیگری در جمله استفاده کنیم، دانش ما کاربرد زیادی نخواهد داشت. درنتیجه، همواره توصیه می‌شودکالوکیشن‌ها نیز همراه با کلمات جدید آموخته شوند.

یکی از موثرترین روش‌ها فراگیری کالوکیشن استفاده از دیکشنری‌ است. بسیاری از دیکشنری‌های کاربردی و محبوب انگلیسی مانند Longman بخشی به نام کالوکیشن دارند. به کمک این بخش‌ها می‌توان با مثال‌هایی از انواع کالوکیشن‌های لغات آشنا شد. در ادامه میتوانید تعدادی از کالوکیشن‌های مربوط به موضوعات پرتکرار آزمون آیلتس را همراه با معنی و مثال مشاهده کنید.

در ادامه لیستی از کالوکیشن‌های پرکاربرد همراه با معنی آورده شده است:

ورزش:
Performance Enhancers: مواد نیروزا
Competitive Sports: مسابقات ورزشی
Average Body: میانگین توده‌ی بدنی
Physical Activity: فعالیت بدنی

اشتغال:
Equal Pay: دستمزد برابر
Equal Rights: حقوق برابر
Multi-Cultural Society: جامعه‌ی چند فرهنگی
Unemployment Problem: مسائل بیکاری

سفر:
Foreign Environments: محیط برون‌مرزی
Cultural Sensitivity: حساسیت‌های فرهنگی
Cultural Values: ارزش‌های فرهنگی
International Destinations: مقاصد بین‌المللی

محیط زیست:
Drought and Flooding: سیل و خشکسالی
Acid Rain: باران اسیدی
Climate Change: تغییرات آب و هوایی
Modern Age: عصر جدید

جرایم:
Statistical Evidence: شواهد آماری
Eye Witness: شاهد عینی
International Crime Bureau: دفتر رسیدگی به جرایم بین المللی
Misguided Youth: جوانان گمراه

زبان و فرهنگ:
Ancient Culture: فرهنگ باستانی
Educational Backgrounds: سابقه‌ی تحصیلی
Cultural Beliefs: عقاید فرهنگی
Society and Culture: فرهنگ و جامعه

سلامت:
High Cholesterol: کلسترول بالا
High Blood Pressure: فشارخون بالا
National Health Service: سرویس سلامت همگانی
A Persistent Cough: سرفه‌ی مزمن

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر نسبت به چگونگی ثبت نام دوره‌ها، شرکت و نحوه‌ی فعالیت کلاس‎ها با مشاورین مجموعه در هر شعبه تماس حاصل نمایید.

مرکز کرج ۰۹۹۰۷۲۱۰۱۹۳
مرکز گوهردشت ۰۹۹۰۷۲۱۰۱۹۲
مرکز عظیمیه ۰۹۹۰۷۲۱۰۱۹۴

سوالات متداول

  • یادگیری واژگان چه تاثیری در نتیجه آزمون آیلتس دارد؟

    ۲۵ درصد از نمره شما در بخش‌های مکالمه «Speaking» و نوشتاری «Writing» آیلتس به واژگان اختصاص دارد. تعداد و نوع واژگانی که هنگام صحبت کردن و نوشتن به کار می‌برید بر نمره نهایی شما تأثیرگذار خواهد بود.

    برای آزمون آیلتس چه واژگانی را باید یاد بگیرم؟

    منابع گوناگونی برای یادگیری واژگان مهم آیلتس وجود دارد. آمار مقابل به شما کمک می‌کند تا واژگان خود را بهتر تقویت کنید. واژگان متن‌های آزمون آیلتس از بین ۲۰۰۰ واژه‌ی پرکاربرد زبان انگلیسی انتخاب می‌شوند. حدود 6 درصد از واژگان از حوزه‌ی آکادمیک زبان انگلیسی انتخاب می‌شوند. دیگر واژگان، لغاتی هستند که به موضوع خاصی مرتبط می‌شوند و یا واژگان کم‌کاربردی هستند.

    چرا باید بر موضوعات پرتکرار آزمون آیلتس تسلط کافی داشته باشیم؟

    فهرست واژگان ضروری مرتبط با موضوعات پرتکرار آزمون آیلتس در بخش‌های مکالمه «Speaking» و یا نوشتاری «Writing» مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای درک بهتر مطالب در بخش‌های شنیداری«Listening» و خواندن«Reading» نیز مهم است.

    آیا همراه با کلمات کالوکیشن‌ها را نیز باید بیاموزم؟

    بله، اگر بر واژگان ضروری آیلتس تسلط کافی داشته باشیم اما ندانیم از آن‌ها همراه با چه لغات دیگری باید در جمله استفاده کنیم، دانش ما غیرکاربردی خواهد بود.