telegram
instagram
whatsapp

چطور در آزمون آیلتس نمره بالا بگیریم؟

 در اخبار و ستارگان, تازه های ارتباطات
  • آزمون listening آیلتس

 

برای آمادگی در بخش شنوایی آزمون آیلتس،  متخصصین ما در آکادمی ارتباطات ،با بکارگیری منابع کاربردی و جدید شما را برای رسیدن به نتیجه ی بهتر یاری می کنند .
آزمون listening آیلتس برای آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال یکسان است. آزمون listening توانایی شما را در درک ایده‌های اصلی، اطلاعات دقیق، نظرات، هدف و نگرش گوینده و همچنین توانایی شما در دنبال کرد ایده‌ها را ارزیابی می‌کند.
در آزمون listening شما به ۴ قطعه صوتی ضبط‌شده گوش خواهید داد و باید به ۴۰ سؤالی که براساس این قطعه‌های صوتی طرح شده است پاسخ دهید. دو قطعه صوتی اول مربوط به موقعیت‌هایی است که ممکن است در محیط‌های روزمره تجربه کنید. اما دو قطعه صوتی آخر روی موقعیت‌هایی متمرکز است که ممکن است در محیط‌های آموزشی یا تحصیلی روی دهد.
در قطعه‌های صوتی ۱ و ۳، مکالمه‌ای بین دو یا چند نفر را خواهید شنید، اما در قطعه‌های صوتی ۲ و ۴ یک مونولوگ را خواهید شنید. باید به سؤالات مرتبط با این قطعه‌های صوتی پاسخ دهید که نوع سؤالات می‌تواند از چندگزینه‌ای تا تطبیق اطلاعات، عنوان، ویژگی‌ها و تکمیل انتهای جمله، و همچنین تکمیل جمله، خلاصه، یادداشت، جدول، نمودار یا تکمیل فلوچارت متغیر باشد

نحوه تقویت لیسنینگ آیلتس بسیار گوناگون بوده و یکی از پایه ترین این روشها آشنایی با ساختار بخش لیسنینگ در آزمون IELTS است. بخش شنیداری (Listening)از چهار قسمت تشکیل می‌شود؛ در هر قسمت شما به یک فایل صوتی گوش ‌داده و سپس به یک سری سوال در مورد آن پاسخ می‌دهید.

تقویت listening برای آیلتس دغدغه بسیاری از شرکت کنندگان آزمون آیلتس است؛ به همین دلیل در این مقاله می خواهیم درباره راه های تقویت لیسنینگ آیلتس صحبت کنیم. اولین مهارتی که در امتحان آیلتس (IELTS) سنجیده می شود، مهارت شنیداری یا لیسنینگ (Listening) است. بدیهی است قرارگیری این بخش در ابتدای آزمون باعث می‌شود هر شرکت کننده ای استرس زیادی را تجربه کند؛ طبیعی است برای غلبه بر این استرس باید متقاضی آزمون، آمادگی زیادی در بخش مهارت شنیداری کسب کرده باشد. اما خبر خوش این است که آشنایی با برخی نکات، راهبردها و روش‌های مهم می‌تواند به شرکت کننده کمک کند تا بر استرس خود غلبه کرده و عملکرد موفقیت آمیزی در لیسنینگ آیلتس داشته باشد. اگر شما هم این سوال را دارید که چگونه لیسنینگ آیلتس را تقویت کنیم، پیشنهاد می کنیم با ما در این مقاله همراه باشید.

در ابتدا باید اشاره کنیم  که با وجود تمام راههای تقویت لیسنینگ آیلتس که در این مقاله خواهیم گفت، بی تردید شرکت در کلاس‌ های لیسنینگ آیلتس ارتباطات  بهترین روش تقویت لیسنینگ آیلتس است. شرکت در این کلاس ها این امکان را برای شما فراهم می کند تا بیشتر با ساختار بخش‌ شنیداری آزمون آیلتس آشنا شوید.

حضور در دوره های حرفه ای آموزش لیسنینگ آیلتس در ارتباطات  باعث می شود بهترین مهارت‌ها و تکنیک‌ها را زیر نظر اساتید مجرب موسسه ارتباطات  بهتر و  منظم تر تمرین کرده تا با اطمینان بیشتری در آزمون شرکت کرده و نمرات بالایی کسب کنید.

 

بهترین راه های تقویت لیسنینگ آیلتس
1. با ساختار کلی و نحوه نمره گذاری بخش شنیداری آزمون آیلتس آشنا شوید
2. هر روز به زبان انگلیسی گوش دهید
3. تکنیک‌های مختلف گوش دادن به زبان انگلیسی را هنگام تمرین بکار بگیرید
4. دایره لغات خود را گسترش دهید
5. مهارت‌های‌ کلیدی مورد نیاز را بیاموزید و تمرین کنید
6. نقاط ضعف خود را بشناسید

چگونه لیسنینگ آیلتس را تقویت کنیم؟
1. با ساختار کلی و نحوه نمره گذاری بخش شنیداری آزمون آیلتس آشنا شوید
نحوه تقویت لیسنینگ آیلتس بسیار گوناگون بوده و یکی از پایه ترین این روشها آشنایی با ساختار بخش لیسنینگ در آزمون IELTS است. بخش شنیداری (Listening) در هر دو آزمون آکادمیک (Academic) و عمومی (General) آیلتس یکسان بوده و از چهار قسمت تشکیل می‌شود؛ در هر قسمت شما به یک فایل صوتی گوش ‌داده و سپس به یک سری سوال در مورد آن پاسخ دهید

۲.گوش دادن روزانه به زبان انگلیسی باعث تقویت لیسنینگ شما می شود
به عبارت دیگر اگر هر روز حداقل 10-15 دقیقه به زبان انگلیسی گوش دهید، مهارت های شنیداری شما به تدریج بهبود پیدا می کند. برای انجام این تمرین باید به انواع مختلفی از فایل های صوتی گوش دهید که در آن‌ها طیف گسترده‌ای از لهجه ها بکار بسته شده اند.

بخش شنیداری آزمون آیلتس شامل دو مونولوگ (یک نفر در حال صحبت) و دو مکالمه است؛ بنابراین، شما باید به هر دو نوع فایل صوتی (هم مونولوگ و هم مکالمه) گوش دهید.

فایل‌های مورد نیاز برای تمرین را می‌توانید از کانال های خبری آنلاین مانند BBC News دانلود کرده و سپس گوش کنید.
به پادکست های موجود در اینتر نت گوش دهید. پادکست هایی که ترکیبی از گزارش ها و گفتگوهاست و طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می‌دهند. مدت این فایل های صوتی متنوع و کمتر از 2 دقیقه تا یک ساعت یا بیشتر است.
به گفتگوهای TED به عنوان سخنرانی‌های مونولوگ آنلاین گوش دهید. این سخنرانی ها اغلب کوتاه هستند.
رادیو آنلاین به عنوان یکی از بهترین منابع برای مکالمات و مصاحبه‌ها و همچنین یوتیوب را (YouTube) با میلیون ها ویدیو از موضوعات متنوعی برای تمرین از دست ندهید. ما نیز در مقاله بهترین منابع سلف استادی آیلتس به شما در انتخاب بهترین منابع خودخوان برای آزمون آیلتس کمک کرده ایم. در منابع معرفی شده در این مقاله سایت های آموزشی هستند که به تقویت مهارت لیسنینگ شما کمک زیادی می کنند.
3. تکنیک‌های مختلف گوش دادن به زبان انگلیسی را هنگام تمرین بکار بگیرید
یکی از چالش های اساسی که هر فرد ممکن است هنگام گوش دادن به یک فایل صوتی با آن مواجه شود، گوش دادن به روش متمرکز و توجه به تمام نکات بیان شده است. اگر در بخش شنیداری آزمون آیلتس به اندازه کافی تمرکز نداشته باشید، نمی‌توانید به تمام سوالات پاسخ دهید و در نتیجه نمره بالایی کسب نخواهید کرد.

تکنیک های گوش دادن به زبان انگلیسی
تکنیک هایی برای افزایش تمرکز و گوش دادن به انگلیسی
بطورکلی 4 تکنیک برای تقویت تمرکز و تمرین گوش دادن به ضورت دقیق و هوشمندانه وجود دارد که شما باید آن‌ها را به ترتیب بکار بگیرید تا بتوانید در روز آزمون عملکرد مطلوبی داشته
1) گوش دهید و تکرار کنید

یکی از راه های تقویت مهارت لیسنینگ آیلتس گوش دادن و تکرار کردن فایل های صوتی است. برای این منظور بخش کوتاهی (حداقل یک جمله) از یک فایل صوتی را پخش کنید؛ سپس فایل را متوقف کرده و دقیقاً محتوای بیان شده در فایل را با صدای بلند تکرار کنید..

۲.گوش دهید و بخوانید

با دقت گوش دادن به چند دقیقه مونولوگ یا مکالمه‌ی بدون وقفه و دنبال کردن آنچه گفته می‌شود، به تمرکز زیادی نیاز دارد و این کاری است که باید در بخش شنیداری آزمون آیلتس انجام شود؛ بنابراین بسیار مهم است که تمرکز برای مدت زمان طولانی را یاد بگیرید.

۳.گوش دهید و بنویسید

به عنوان تکنیک نهایی، شما باید پس از گوش دادن به گزیده‌های کوتاهی از یک فایل صوتی شنیده هایتان را یادداشت کنید. در صورت لزوم می‌توانید چندین بار به هر گزیده گوش دهید. دو روش برای انجام این تمرین وجود دارد که هر کدام بر یک حوزه مهارتی متفاوتی تمرکز دارد.
۴.دایره لغات خود را گسترش دهید
بسیاری از افراد با موثرترین روش برای بهبود دایره لغات خود آشنا نیستند. اگر تنها لیستی از کلمات جدید به خاطر سپرده شود، نتیجه بسیار خوبی نخواهد داشت. به خاطر سپاری حجم زیادی از کلمات جدید باعث می شود معنی کلمات و نحوه استفاده از آن ها در یک متن به طور کامل درک نشده و کلمات به سرعت فراموش شوند.

بهترین راه برای اینکه دایره لغات خود را بطرز موثری گسترش دهید، شرکت در کلاس لغات آیلتس ارتباطات  است. در کنار حضور در یک دوره حرفه ای باید فعالانه به فایل های صوتی گوش دهید؛ یعنی کلمات ناآشنا را یادداشت کنید؛ سپس آن ها را در یک فرهنگ لغت بررسی کنید.
مهارت‌های‌ کلیدی مورد نیاز را بیاموزید و تمرین کنید
مهارت‌هایی از قبیل پیش بینی پاسخ، تشخیص مترادف‌ها، تشخیص گزینه های انحرافی و درک گفتار بهم پیوسته را می‌توان به عنوان مهارت‌هایی در نظر گرفت که یادگیری و تمرین آن‌ها باعث می شود پاسخ دهی به سوالات بخش شنیداری آزمون آیلتس آسانتر شود و بی تردید نمره شما افزایش پیدا کند

برای شرکت در دوره های اموزش ایلتس در آکادمی ارتباطات   به نزدیک ترین شعبه محل زندگی خود مراجعه کنید.

شعبه تهران مرکز انلاین : 09907210197
شعبه کرج : 09907210193
شعبه گوهردشت :09907210192
شعبه عظیمیه:09907210194