telegram
instagram
whatsapp

آموزش زبان چینی در موسسه ارتباطات

 در اخبار و ستارگان

زبان چینی (چینی ساده‌شده: 汉语، چینی سنتی: 漢語، پین‌یین: Hànyǔ، به معنای زبان هان) یک زبان طبیعی یک خانواده از زبان‌های نواخت‌بر و تحلیلی شرق آسیا است که شاخه زبان‌های چینی خانواده زبان‌های چینی-تبتی را می‌سازد. زبان‌های چینی توسط بیشتر مردم هان و دیگر اقلیت‌های قومی چین تکلم می‌شوند. ۱٫۲ میلیارد نفر انسان (حدود ۱۶٪ جمعیت دنیا) به یکی از گونه‌های چینی به عنوان زبان اول تسلط دارند.
برای آشنایی کلی با زبان چینی مطالب زیر را مطالعه نمایید:
زبان  چینی ماندارین معمولاً به عنوان یکی از سخت ترین زبان ها برای یادگیری به همراه عربی و روسی طبقه بندی می شود. این زبان متفاوت از انگلیسی و زبان های اروپاییِ دیگر است چون به جای ۲۶ حروف الفبا از هزاران کاراکتر استفاده می کند. با این حال، این باعث سخت شدن فراگیری اش نمی شود.مثلا اگر یک چینی به من بگوید: ” جیا ” (جیا ۱۶ معنای رایج و در مجموع ۴۲ معنا دارد.)
سپس با توجه به موقعیت و موضوع صحبت یک مورد را انتخاب می کنم و می فهمم منظور برادر یا خواهر چینی چیست. البته در بسیاری از موارد هم انتخاب من آن چیزی نیست که در نظر گوینده بوده است.
شاهد مثال دیگر این است که این ها در اسم گذاری هم به همین صورت عمل کرده اند. خود چینی ها می گویند از بین هر ۵ نفر اسم دو نفر “وانگ”،”لیو”،”لی” ،”جانگ”و”چن” است.
اصوات- بسیاری از اصوات زبان چینی برای یک خارجی آشنا به نظر می رسند. اما تعدادی از آنها نه. برای مثال در این زبان سه نوع ” ج، چ و ش” وجود دارد. نوع غلیظ، معمولی (مشابه آنچه ما در فارسی تلفظ می کنیم.) و رقیق شده (که از نوک زبان تلفظ می شود.) متاسفانه استفاده از این ۹ صدا در واژه ها و جملات چینی بسیار زیاد است.
برای مثال شما با شنیدن اخبار با مقداری ج و چ و ش مواجه می شوید که مسلسل وار از زبان گوینده خبر خارج می شود. به دلیل تکرار این ۹ صدا که مخارج آنها به هم نزدیک هم هست، خواندن متون و کلا کاربرد این زبان برای خارجی ها تا حدی دشوار خواهد بود.

درباره ازمون hsk چه میدانید ؟

HSK (Hanyu Shuiping Kaoshi) یا آزمون مهارت‌ چینی، یک آزمون استاندارد بین‌المللی است که مهارت‌های زبان چینی را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند. این آزمون توانایی چینی‌ زبانان غیربومی را در استفاده از زبان چینی در زندگی روزمره، تحصیلی و حرفه‌ای ارزیابی می‌کند
آزمون HSK 2.0  شامل یک آزمون نوشتاری و یک آزمون مکالمه است که به صورت جداگانه برگزار می‌شوند. آزمون نوشتاری شش سطح دارد. آزمون مکالمه سه سطح دارد

ده مکان های دیدنی در چین
دیوار چین (Mutianyu Great Wall)
شهر ممنوعه و کاخ امپراتوری (Forbidden City & The Imperial Palace)
موزه ارتش تراکوتا (The Terracotta Army Museum)
رودخانه لی (Li River)
کاخ پوتالا (Potala Palace)
پارک ملی ژانگ جیاجی (Zhangjiajie National Forest Park)
منطقه باند (The Bund)
کاخ تابستانی ایهایوین (Yiheyuan Summer Palace)
منظره افق هنگ کنگ (Hong Kong Skyline)
مرکز تحقیقاتی پرورش پاندا در چنگدو (Giant Panda Breeding Research Base)

برای شرکت در دوره های اموزش زبان چینی به نزدیک ترین شبه محل زندگی خود مراجعه کنید.

شعبه تهران مرکز انلاین : 09907210197
شعبه کرج : 09907210193
شعبه گوهردشت :09907210192
شعبه عظیمیه:09907210194